7 Şubat 2011 Pazartesi

Nihayet


Onca çekilen eziyet,onca beddualar,küfürler hepsi bu futbola olan özlemdendi. Uzun zamandır bütün taraftar bu futbolu istiyordu. Sonunda oldu. Galatasaray uzun zaman sonra 'futbol' oynadı. Aslında bunun sinyallerini biraz olsun Gaziantepspor maçındada vermişti bize takım.
Peki nedir bunun sebebi? Birden sihirli değnek mi değdi takıma?
Bir bakıma evet. Bu değnek geçen hafta Bursaspor maçının hakemi sayesinde değdi bir yerde. Ayhan'a çıkarttığı o kırmızı kart,Galatasaray'ın bu duruma gelmesindeki en büyük etkenlerden birisiydi aslında. O neredeyse etmediğimiz küfür kalmayan Barış-Ayhan-Sarp üçlüsünün olmadığı bir maçta,Galatasaray'ın ne kadar etkili olduğunu bilmeyen kalmamıştır herhalde... İlk defa bu denli pas yapabilen,topu ayağında tutan ve etkili oynayan bir 'orta saha' ve Galatasaray vardı.
Neill-Cana değişikliğini,eleştirenlerdendim bende. Ki hala da eleştiriyorum. Ancak Hagi'ninde haklı olduğu noktalar vardı bu konuda. Nitekim Neill'ın yerinde Cana oynamış olsaydı,orta saha bu kadar pas yapabilen ve yaratıcı bir oyun çıkaramazdı. Ayrıca Lorik Cana'nın stoperdeki oyunuda parmak ısırtan cinsten,adam mücadele için doğmuş ama,stoperdede süper oynadı yahu.

Aslında dün maçın ilk yarısında sahada kötü oynayan yoktu. Sadece Balta Hakan ve Servet vasatı aşamadı. Ama bu oyun devam ederse,Cana yanında oynayan Servet'i,bu futbolda bize bu Hakan'ı sevdirebilir.
Kazım'a gelecek olursak, kendini futbola verdiğinde ne kadar yetenekli bir oyuncu olduğunu herkese gösterdi.Nitekim bu performansını devam ettirirse,Fenerbahçelilerde çok ama çok pişman olacaktır çünkü Kazım şuan Türkiye'deki futbolcuların çoğunda olmayan yeteneklere sahip..Ama ileri üçlünün,takımın lideri bu kezde Harry Kewell'dı bir bakıma. Adam hiç bir şey yapmasın,ileri uçta dursun yine işe yarıyor. Ki dün bana kalırsa harika oynadı Avustralya'lı..

Bu arada Stancu'yada değinmeden edemeyeceğim. Gerçekten harika bir vuruş tekniği var Stancu'nun. Ve Galatasaray'a çok ama çok faydalı olacağına adım gibi eminim. Hani herkesin ağzında dolaşan deyim 'kumaşı iyi' varya ,Stancu'nun gerçekten kumaşı iyi.
Bana Galatasaray'ı sevdiren ve beni Galatasaray'lı yapan bir büyüğümle izledim maçı ve bana dediği şey şu oldu Stancu'yla ilgili. 'Tıpkı Tanju gibi vuruyor toplara,harika bi vuruş tekniği var ''dedi. Umarım gerçekten Tanju gibi bir oyuncu olurda,bizede katkı yapar...

Maç içindeki en önemli olaylardan biride Kralın dönüşüydü.. Hemde golle dönüşü. Hatta bir pozisyondada bana göre penaltı yaptırdı ama Cüneyt Çakır penaltı kararını vermedi.
Umarım Galatasaray'ın bu oyunu,bu temposu,bu hırsı devam eder.. Müthiş bir iştah vardı takımda. Birde bu takımda Baros ve Arda'nın formunda olduğunu düşünürsek,gerçekten iyiye doğru gidiyoruz sanki...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder