28 Temmuz 2010 Çarşamba

Harry Kewell :'Galatasarayda Kalmamın Sebebi...'


Harry Kewell ateşli Galatasaray taraftarıyla arasındaki özel bağın ve hücum tarzında oyunu seven hocası Frank Rijkaard’ın, teklifleri reddetmesine ve Türkiye’de bir sezon daha kalmasına neden olduğunu açıkladı.

31 yaşındaki Avustralyalı yıldız 3 İngiltere Premier Ligi Kulübünden, Bundesliga’dan, Japonya’dan, Kore’den, Birleşik Arap Emirlikleri’nden gelen teklifleri ve Gold Coast United Kulübünün yapmış olduğu akıllara durgunluk veren ücreti reddedip, Galatasaray’la olan sözleşmesini uzattı.

En cazip teklif Gold Coast’un milyarder patronu Clive Palmer’den geldi ve bu milyon dolarlık yaklaşım Kewell ve menajerinin uzun süre düşünmesine neden oldu. Fakat Kewell çok daha düşük bir ücrete Avrupa’da elit seviyede kalmayı seçti.

“Birçok teklif geldi – ki bu çok hoştu – ama sonuçta benim için önemli olan Galatasaray taraftarı ve teknik direktörümüz Frank Rijkaard ile aramdaki harika bağdı. Bence, Galatasaray taraftarı bugüne kadar gördüğüm en iyi taraftar grubu ve kulüpte geçirdiğim sürece beni benimsemeleri, bağırlarına basmaları benim için çok şey ifade ediyor. Bu yüzden kararımda çok büyük rol oynadı Galatasaray taraftarı.”

“Galatasaray’da yarım sezonu kaçırmam olabilecek en berbat durumdu, dolayısıyla ben her zaman kulüpte ve taraftarda son çare olarak benimle sözleşme yenilememe seçeneğini bir hak olarak gördüm. Tabii ki aralıkta anlaştığımız gibi 2 yıllık bir sözleşme teklifi alamadığım için üzgünüm ama kulübün bu duruşunu tamamiyle anlayabiliyorum.”

Kewell yılbaşından önce bir kasık sakatlığı yaşadı ve yeniyılda Dünya Kupası öncesinde neredeyse hiç top oynayamadı ve sözleşmesi de bu arada bitti.

6 ay önce ameliyat olan Kewell “Bu sakatlık beni gerçekten oldukça geriletti ama ben şimdi sadece bütün bu olanları geride bırakmak ve geçen sezon başındaki formuma yeniden ulaşarak taraftarlara yine aynı heyecanı yaşatabilmeyi istiyorum.” dedi.

Sakatlık öncesi 27 maçta 14 gol bulan Harry Kewell, Avustralya’nın Dünya Kupası grup maçında Gana’ya karşı oynayarak yeniden sahneye çıktı. Ama kötü şans peşini bırakmadı ve elle oynama gerekçesiyle takım 1-1 berabere giderken 25. dakikada oyun dışı bırakıldı.

“Çok büyük bir hayal kırıklığıydı ama futbolda böyle şeyler oluyor.” diye ekledi Galatasaray’la anlaştığı günden beri 62 maçta 24 gol bulan Kewell.

“Benim için en önemli olan şey eskiden olduğum noktaya dönebilmiş olmam. Fiziksel olarak kendimi harika hissediyorum ve önümüzdeki yıla çok iyimser bakabiliyorum.”

Kewell ayrıca bir dahaki Dünya Kupası’nda Avustralya’yı yine temsil etmek istemesindeki kararlılığını gösterdi ve ekledi: “Bazı insanların benim için neler düşündüğünün bir önemi yok, ben bunu kuşkusuz içimde bir tutku olarak hissediyorum. Eğer vücudum buna izin verirse, Brezilya’daki mücadelenin bir parçası olmayı çok isterim. Hala milli takımımız için yapacağım şeyler olduğunu düşünüyorum, ve yeni teknik direktörümüz de böyle hissederse ben yine yer almaktan mutluluk duyarım.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder