9 Ekim 2010 Cumartesi

Mesut sevinemedi,ben sevindim!


Kimdir kardeşim bu Mesut? Almanya'da Türk olur,Türkiye'ye gelir Alman. Maçtan önce acaba hangi marşı okuyacak,gol atarsa sevinecekmi tartışmaları yapılan,üzerine çok fazla gidilen bir azınlığın futbola vurulmuş halidir Mesut!Hiç bir ulus tarafından benimsenmeyen,kanına kadar Türk ama Türkler için Alman sayılan bi çocuktur Mesut. Türkler tarafından dışlanan,belki de ıslıklanan ama Türk hisseden biridir o. Ve üstüne bu kadar gidilmesi,onun hakkında bu kadar konuşulup tartışılması bana dokunur. Beni etkiler açıkcası.

Düşünsenize bi Mesut'un yerinde olduğunuzu. Almanya'da Türk'sünüzdür,Türkiye'de Almancı. Hiç bir toplum sizi içine almaz. Türkler sen git onlarda oyna onların çocuğusun der,Almanlar başarılıysan baş tacı eder,başarısızsan Türksün der. Ve benim Mesut hakkındaki fikirlerim böyle olmamasına rağmen dün tamamen değişti. Tıpkı Lilian Thuram'ın kitabında Fransa için yazdıkları gibi aslında Mesut'un yaşadıklarıda.


Şu son 3-4 günde yerinde olmak istediğim son kişi Real Madrid'de bir futbolcu olan Mesut Özil olurdu. Mesut bizim çocuktur aslında,sonuna kadar Türk'tür. Gol kaçırır Türkçe küfür eder,bize gol atar sevinmez ,kendiside söyler aslında.. Ben Türk'üm der! O zaman niye uzatırızki biz bu kadar ? Futbol profesyonelce oynanıyorsa,Mesut tanıdığım en profesyonel futbolculardan biridir. Bize gol atmışsa ne olacak? Allahın Podolski'si Müller'i atacağına bizim çocuk Mesut atsın...

Eline ayağına,yüreğine sağlık Mesut ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder