17 Ağustos 2011 Çarşamba

Keita | Engin Baytar


Bu iki isim artık Galatasaray için ter dökecek. Önce hangisinden başlasam bilemedim ama, sanırım Keita'dan başlamak farz olur bize.

Abdel Kader Keita. İki sezon önce Galatasaray'a geldiğinde kimse olayın buralara geleceğini tahmin etmezdi. Geçtiğimiz sene , Keita gittiğinde ben de dahil olmak üzere bir çok taraftar olaya bozulmuştu. 8 milyon euro dahi olsa Keita gibi bir adamı satmak pek aklı selim bir düşünce değildi. Ardından boşluğu doldurulamadı bana kalırsa.

Şimdi ise taraftar uzun süre Keita dedi. Ünal Aysal ise gerçekten müthiş bir davranış göstererek, taraftar ile kulübün ne kadar iç içe olduğunu, kulübün ve başkanın
taraftar için her zaman bir şeyler yapabileceğini göstermiş oldu. Taraftara kulak astı en azından Ünal Aysal.
Ha , Keita'yı taraftar istedi diye almadı tabii. Takıma vereceği katkıyıda düşünürsek, Keita Galatasaray için de çok yararlı olacak bu sene bana kalırsa. Sağ tarafta geride Eboue, ortada sağ içte Sabri ve ileri de sağ açıkta Keita'nın olduğu bir takım, o kanattan ne yapar bilemiyorum artık. Çimin altından mı gider, üstünden mi akar orası onlara kalmış. Ama bir hayli korkutucu bir kadro hazırlamak üzere Galatasaray.

Engin'e gelecek olursak. Galatasaray'ın sağ kanadı ne kadar iyiyse, sol kanadıda bir o kadar aksayacak benim düşüncem. Culio'nunda satılmasıyla sol kanatta alternatif olacak, hem sol içte hem dışta oynayabilecek bir alternatifte kalmamış oldu. Zaten Arda'nın takımı 'yüz üstü' bırakıp gitmesinin ardından sol kanada takviye şart olmuştu.
Keita'nın da gelmesiyle, Kazım sol da oynayabilir düşüncesi de ortaya atıldı. Bence olabilir, Kazım'la birlikte orda Elmander'de oynayabilir yabancı sınırlamasına takılmadığımız maçlarda. Çok sol açık olmasada, ileri uca dönük sol tarafta görev yapabilir Elmander.
Engin ise sol tarafa alternatif olması için alındı benim düşünceme göre. Hepimiz ne kadar yetenekli ama bir o kadar da sorunlu bir oyuncu olduğunu biliyoruz Engin'in. Ama bence Engin eline geçen bu şansı değerlendirmek istemeyecek kadar aptal da olmasa gerek. Bana kalırsa bu onun büyük kulüplerde oynamak için son şansı. Galatasaray ona futbolunu çok farklı yerlere götürmek, çok farklı yerlere çıkmak için bir kapı açtı. Bu kapıyı açan adam da Fatih Terim.
Biraz Terim'in katkısı, biraz da az önce dediğim gibi Engin'in son şansı olması onu bu şansı iyi kullanmaya, rotasyonun iyi bir parçası olmaya itebilir..
Ama yine de Engin bu. Ne yapacağı belli olmaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder