25 Eylül 2010 Cumartesi

Ne olacak bu 'orta'nın hali?

Galatasaray'dan transfer sezonunun sonunda orta sahaya bir transfer bekleniyordu aslında. İnsua'nın yerine yani,bütün herkesin beklentisi bu yöndeydi. Hani uzun süre konuşulan box to box tabiri vardıya,herkes öyle bir oyuncu bekliyordu Galatasaray'dan,ki bana kalırsa Galatasaray'ın en büyük eksiği oydu,hala da o.. Ancak transferin sonunda Misimovic ve İnsua geldi,Misimovic zaten bekleniyordu ama İnsua bana kalırsa Rijkaard'ın ' Defans oyuncusu istedim ama almadılar' cümlesinden sonra alındı. Kötü mü oldu,hayır.. Ama bence bir box to box midfielder belkide çok daha fazla katkı sağalayabilirdi bu takıma. En azından Mustafa ve Ayhan ikilisinden daha iyi bir kombinasyon bulabilirdik..


Ama şuan elimizde olanı değerlendirmek için yazıyorum bu yazıyı birazda. Mustafa Ayhan Cana üçlüsünden bahsetmek için birazda. Bu üçlü için sadece 2 mevki ayrılmış,her maç mutlaka biri dışarda kalıyor,ki bu da genellikle Lorik Cana oluyor. Ben Lorik Cana gibi bir oyuncu Galatasaray'da neden yedek kalır bilmiyorum açıkcası. Yabancı kontenjanından bahsedeceksiniz belkide ama Arda sakat değilken Galatasaray uzun süre 5 yabancıyla oynadı,Frank yinede Cana'yı yedek bıraktı. Adnan Polat Cana transferi Rijkaard'ın isteğiyle oldu demişti katıldığı bir programda,ama bana hiç öyle gelmiyor. Rijkaard'ın Cana'yı oynatmama sebebii bana kalırsa 'Benim istemediğim oyuncuyu aldınız,bende onu oynatmıyorum' tarzında bir tepki olabilir. Ama ne olursa olsun FR'ın bu tavrından bir an önce vazgeçmesi gerekiyor. Çünkü belkide elimizdeki en iyi orta saha oyuncusu Lorik Cana..


2 senedir bir Mustafa Sarp gerçeği var Galatasaray'da. Çoğu kişiye çok antipatik gelir hareketleri,tavırları.. Banada öyle gelmiyor değil açıkcası. Ama Mustafa'nın gerçekten bir Galatasaray taraftarı olduğunuda biliyorum. Yetenekleri sınırlı olabilir ama elinden gelenin hepsini yapmaya çalışıyor Mustafa Sarp. Sadece sağ ayağını kullanır Mustafa Sarp,yeri gelir Pino'ya 'Türkçe' küfür eder,yeri gelir formasını yırtar ama elinden geleni yapar Mustafa Sarp.Her ne kadar mücadelecide olsa,elinden gelenide yapsa,bana göre Galatasaray'ın oyuncusu olmak için yeterli yeteneğe sahip değil Mustafa Sarp..


Ve bir de Ayhan Akman var bu takımda ki,yılların tecrübesi tabirine direk uyan bir isim Ayhan.. Mustafa'nın yaşındayken ve daha öncelerinde çok çok yetenekli bir oyuncuydu Ayhan. Galatasaray'da sol açık bile oynadığı zamanlar oldu Ayhan'ın.Zamanında Beşiktaş'a ,Gaziantepspor'dan 10 milyon dolar civarında bir paraya transfer olmuş bir oyuncudan söz ediyoruz sonuçta. Ama son yıllarında yeteneklerini ne kadar kullanıyor,ne kadarından faydalanıyor orası meçhul tabii. İyi niyetinden,Galatasaray'lılığından,mücadelesinden hiç şüphemiz yok,en azından benim yok.. Ama Ayhan ve Mustafa ikilisi Galatasaray için yeterli bir orta saha oyuncusu değil..


Yazının sonundada Misimovic'e değinmek istiyorum çok kısa bir şekilde. Frank Misimovic'i geçen sene Elano'yu oynattığı yerde oynatıyor. Yani orta üçlünün içinde oynuyor Misimovic. Geçen sene Elano'dan verim alamamamızın sebebi buyken,Frank'in Misimovic'i de bu pozisyonda oynatmasını henüz ben anlamış değilim. Eğer Elano'yu kaybettiğimiz gibi(!) Misimovic'ide kaybedersek,bu taraftar ne Rijkaard'ı ne yönetimi affetmez...

1 yorum:

  1. Misimovic'i kaybedeceğimizi düşünmüyorum.Elano'nun orda verimsiz olmasının sebebi o bölgenin oyuncusu olmaması ve oyunculuk karakteri.

    Cana konusuna da katılıyorum bence Ayhan'la oynarsa daha verimli olur.Tabanla top kontrol etmeyi Türk futboluna hediye eden Sarp'tan daha iyi bir ikili olurlar.

    YanıtlaSil